Ana içeriğe atla

TÜBİTAK PROJESİ KABUL EDİLDİKTEN SONRA YAPILMASI GEREKENLER

(Formlarla ilgili linkler sayfanın altındadır)

1. TÜBİTAK’la sözleşme imzaladığınız ve bu sözleşmenin bir kopyası ardeb-pts.tubitak.gov.tr adresine yüklendiği zaman, Tübitak pts sistemi üzerinden sözleşmenizin bütçe kısmıyla birlikte tümünün bir kopyasının çıktısını alınız.

2. Bu çıktıyı BAP birimine teslim ediniz.

3. Tübitak projelerinde mali açıdan 2 tip görev tanımı vardır: Harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlisi. Harcama yetkilisi proje yürütücüsüdür. Gerçekleştirme görevlisi ise projelerdeki harcamalarla ilgili yetki sahibi olan proje yürütücüsü haricinde ikinci bir kişidir. Proje yürütücüsü olarak projelerinize bir gerçekleştirme görevlisi atamanız gerekmektedir. Dolayısıyla bu kişi projede görev alan bir araştırmacı veya diğer personelden biri olmalıdır. BURSİYERLER GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİSİ OLAMAZLAR. Ancak proje tek kişilik bir proje ise o takdirde bulunduğunuz bölümden başka bir hoca veya personeli gerçekleştirme görevlisi olarak atamanız gerekir. Gerçekleştirme görevlisi atamak için aşağıdaki TÜBİTAK gerçekleştirme görevlisi Yazısı formunu iki nüsha olarak doldurup bir kopyasını BAP birimine bir kopyasını ise Strateji birimine vermeniz gerekmektedir (yazı linki aşağıdadır). Bu aşamadan sonra üniversitenin hem BAP birimi ile hem de Strateji birimi ile koordineli çalışmanız gerekmektedir ve bu birimlerin yönlendirmelerine göre hareket etmeniz gerekmektedir.

4. Gerçekleştirme görevlinizi atadıktan sonra projeniz için banka hesabı açılışınız yapılacaktır. Bu işi strateji birimi ve BAP birimi ile konuşarak gerçekleştiriniz.

5. Projenizde bursiyer varsa ardeb-pts.tubitak.gov.tr sistemi üzerinden Araştırma Grubu’na bursiyeri bildiriniz. Bursiyer Araştırma Grubu tarafından onaylandıktan sonra bursiyer ödemesi yapılabilir bu sebeple onay gelmesini bekleyiniz. Bursiyer bildirimi esnasında BAP biriminden destek alınız zira bursiyerlerle ilgili SGK girişleri gibi yapılacak başka işler de olacaktır.

6. Projenizle ilgili yapacağınız tüm harcamalarda farklı online sistemlerden girişler yapmanız, çeşitli onaylar vb. işler yapmanız gerekecektir. Bu sebeple harcama yapacağınız zaman BAP ve Strateji birimleri ile koordineli hareket ederek bilgi alınız. BAP birimi haricinde de projenizle ilgili tüm aşamalarda ve aklınıza takılan konularda TÜBİTAK’tan size atanan uzmanlardan email yoluyla bilgi alabilirsiniz. Bu uzmanların bilgilerine ardeb-pts.tubitak.gov.tr sisteminden ulaşabilirsiniz.